Sunday, June 14, 2020

LANGKAH SENANG JAGA KULIT MUKA!




alamat instagram kita dah tukar tau. cari kita di fazfavoured.



Korang nak tahu tak , ada lima langkah je tau untuk dapatkan kulit sihat dan cantik!
Apa 5 langkah tuuu?
Ha meh sini Faz pecahkan rahsia 🙈

1. gunakan pencuci muka untuk membersihkan kotoran, minyak, dan debu. Bila muka dah bersih, barulah pori kita tak tersumbat dan menyebabkan jerawat.



2. Toner. Haaa yang ni ramai la yang suka skip. Tahu tak kenapa kena guna toner? Untuk merapatkan kembali dinding-dinding pori kita, untuk stabilkan kembali pH muka, untuk mengurangkan ketaraan pori dan untuk melembapkan. Rugi la korang dah cuci muka, tapi tak pakai toner.

3. Pelembap. Kunci kepada kulit glowing dan sihat adalah memakai lembapan sis!! Kulit yang lembap akan nampak tegang, pori kurang ketara, dan tidak kusam! tak percaya, try pakai 2 minggu tengok camnee dulu 😘.


4. Mask atau scrub. Ni penting untuk buang sel kulit mati yang terkumpul di muka tu. Sel kulit mati yang tidak dibuang akan menyebabkan kekusaman, tona tidak sekata dan melambatkan penyerapan produk skincare ke kulit. pakailah skincare mahal mana pun, kalau u tak scrub, tak de maknanya sissss. Rugi kan!
5. Pelindung cahaya matahari. Ini penting untuk mengelakkan jeragat, penuaan pra-matang, dan kanser kulit Pakai setiap hari, kena reapply every 4 hours tau.
5 langkah mudah je. kalau konsisten mesti dapat kulit sihat dan cantik!

No comments:

Post a Comment

Peluang Pendapatan Hanya Di Rumah!

Assalamualaikum & hai dear, Adakah anda berminat untuk menjana pendapatan tambahan dari rumah? Kami menawarkan peluang perniagaan penjag...